پیامک

علت خیانت مردان چیست؟

علت خیانت مردان چیست؟

علت خیانت مردان چیست؟

خیانت مردان یکی از بدترین اتفاقاتی است که در زندگی مشترک می تواند رخ دهد. ازدواج مهمترین اتفاق زندگی می باشد هر ازدواجی نیازمند پایبندی و تعهد از طرف زن و مرد است. علاوه بر این لازم است که در مقوله ازدواج زوجین برای یکدیگر احترام متقابل قائل باشند. این احترام، تعهد و پایبندی باید روز به روز در میان آن ها پررنگ تر و محکم تر شود.

معمولاً ازدواج هایی که این موارد در میانشان کمرنگ می شود در نهایت به طلاق یا خیانت منجر می شود. خیانت یک واژه ناگوار است که چه خانم ها و چه آقایان متاهل آن را نمی پسندند و هیچکس آن را کار خوبی نمی داند. اما در جامعه امروزی ما روز به روز این مسئله رو به افزایش است.

ما در این مقاله سعی کرده ایم نشانه هایی که احتمال خیانت را در آقایان نشان می دهد عنوان کنیم. شمایی که این مقاله را می خوانید مراقب باشید که این علائم و نشانه ها منجر به ایجاد سوء تفاهم هایی در زندگی شخصی تان نشود.

اگرچه این علائم، احتمال بر خیانت دارند اما به طور قطعی دلیل خیانت نیستند. اگر این نشانه ها را در زندگیتان می بینید زود تصمیم گیری نکنید بهترین راه در هنگام مواجهه با این موارد مراجعه به متخصص و مشاور خانواده می باشد.

علت خیانت مردان چیست؟

انواع خیانت کدامند؟

معمولاً خیانت دارای نوع های مختلفی می باشد.  مهم ترین و پرتکرارترین های آن نیز موارد زیر هستند.

علت خیانت مردان چیست؟

خیانت جنسی

گاهی افراد به همسر خود خیانت می کنند. اما هیچگونه احساساتی نسبت به شخص دوم درون رابطه ندارند. آنها صرفاً وارد یک رابطه می شوند تا بتوانند لذت جنسی دیگری را تجربه کنند. این خیانت معمولاً در میان آقایان بیشتر از خانم ها می باشد. زیرا معمولاً خانم ها برای داشتن یک رابطه جنسی به عاطفه و احساس نیاز دارند. اما آقایان می توانند بدون عاطفه نیز رابطه جنسی برقرار کنند.

علت خیانت مردان چیست؟

خیانت احساسی و جنسی

گاهی مردان و زنان به فرد دیگری علاقمند می شوند. این در حالی است که به همسر خود نیز علاقه دارند در این حالت وارد رابطه  دیگری نیز جز ازدواج می شوند و همزمان به هر دو نفر خیانت می کنند.

علت خیانت مردان چیست؟

خیانت توافق شده

این نوع خیانت بدترین نوع خیانت است. یک نفر از رابطه و تعهد خود با همسرش خارج شده بدون اینکه طلاقی در کار باشد. سپس با یک نفر دیگر وارد رابطه می شود و به او خیانت می کند. این  زنان مجبور می شوند که سایه یک زن دیگر را بر زندگی خود تحمل کنند. اما امروزه این حالت کمتر شده است. دیگر خانم ها به سبک قدیمی و سنتی گذشته رفتار و فکر نمی کنند. ای نوع خیانت دارای آسیب های بسیاری می باشد و در آینده می تواند مشکلات بسیاری را برای زوجین ایجاد کند.

علت خیانت مردان چیست؟

خیانت احساسی و عاطفی

خیانت احساسی عاطفی در خیانت عاطفی احساسی مردان علاوه بر همسر خود که با او در یک رابطه جدی هستند. به شخص دومی احساسات جدیدتر و عمیق تری پیدا می کنند و به اصطلاح بار دیگر مجدداً عاشق می شوند.

علت خیانت مردان چیست؟

علائم و نشانه های خیانت؟

 معمولاً خیانت در مردان دارای علائم و نشانه های خاصی است. این نشانه ها بسیار پر تکرار هستند و خانم هایی که خیانت را تجربه کرده اند معمولا  این رفتارها را دیده اند. مهم ترین و رایج ترین نشانه های خیانت موارد زیر می باشد.

  • مردان خیانت کار کمتر از حالت عادی در خانه می ماند و نسبت به قبل علاقه کمتری به فضای خانه و خانواده نشان می دهد. علاوه بر این دلیل خاصی برای بیرون ماندنش ندارد و ساعت کاریش اضافه نشده است.
  • این مردان زمانی که سر مسائل جزئی دعوا در خانه ایجاد می شود مرد از این مشاجره ها و دعواهای جزئی برای بیرون ماندن از خانه استفاده می کند.
  • مرد خیانت کار به راحتی قهر کرده و از خانه بیرون می رود. اگر متوجه شدید که بین شما و همسرتان فاصله زیادی ایجاد شده و همسرتان دیگر مانند سابق حوصله گفتگو و وقت گذراندن با شما را ندارد. احتمالاً پای زن دیگری در میان است.
  • اگر افراد قابل اعتمادتان به شما هشدار دادند که ممکن است همسرتان در حال خیانت باشد. اما دلیلی برای اثبات آن وجود ندارد. به این موضوع بسیار حساس شوید.
  • در زمان هایی که در خانه تان بحث خیانت باشد همسرتان اگر درگیر خیانت باشد. حتماً رفتار دفاعی و خشمگین از خود نشان می دهد.
  • در وقت هایی که به صورت ناگهانی نظمی در زندگیتان پیش می آید. همسرتان به قول هایش عمل نمی کند. مراقب زندگیتان باشید.
  • معمولا نشانه هایی که ذکر شدن در مردانی که خیانت می کنند به وفور دیده می شود. اما توجه داشته باشید این علائم برای زن و مرد ممکن است در حالت عادی نیز وجود داشته باشد.

بنابراین اگر هر یک از موارد بالا را دیدید بلافاصله به همسرتان شک نکنید و زندگیتان را به خطر نیندازید. زیرا ممکن است این موارد بر اساس سوء تفاهم پیش آمده باشد.  در صورت دیدن این موارد به شما پیشنهاد می شود که حتماً با یک مشاور یا روان درمانگر صحبت کنید.

علت خیانت مردان چیست؟

شایع ترین علت های خیانت مردان

دلایل بسیاری برای خیانت مردان می تواند در زندگی وجود داشته باشد. معمولا بیش از ۴۰ درصد افراد متاهل خیانت را در زندگی شان تجربه می کنند. تقریبا تمام افراد بر این باور هستند که خیانت یک امر اشتباه است و هرگز شخصی که درون یک رابطه جدی است نباید به شریک احساسی خود خیانت کند. عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند منجر به خیانت شود. به عنوان نمونه علائمی مانند اختلالات شخصیتی و مسائلی در دوران کودکی و فرصت هایی مانند رسانه های اجتماعی و محدودیت های نامناسب  می تواند میزان احتمال خیانت را در مردان افزایش دهد.

هر یک از این ها در نهایت می توانند منجر به خیانت از طرف مردان شود. روانشناسان بر این باورند که متاهل زمان رو به خیانت می آورند که تجربه صمیمیت فردی و جنسی داشته باشم و این در صورتی اتفاق می افتد که درون ازدواج و رابطه جدی خود از شریک احساسی شان رابطه صمیمی و جنسی دریافت نکند.

یکی از روابط نامشروع و خیانت این است که دو طرف از یکدیگر عیب و ایراد نمی گیرند و تحت هیچ مسئله یکدیگر را سرزنش نمی کنند. اما با وجود تمام این موارد فرد خیانتکار تنها کسی است که مسئول خیانت می باشد و یک شخص فریبکار است که دچار اشتباه شده است. در ادامه دلایل خیانت به طور مفصل توضیح داده شده اند.

علت خیانت مردان چیست؟

نداشتن رضایت از ازدواج و برآورده نشدن نیازهای عاطفی

یکی از مهم ترین دلایل خیانت مردان نداشتن رضایت از ازدواج و برآورده نشدن نیازهای عاطفی مردان می باشد. گاهی برای افراد اختلالات جنسی اتفاق می افتد و مشکلات شخصی برای او ایجاد می کند. که در نهایت منجر می شود که فرد نتواند احساس نیاز محبت همسرش را رفع نماید. این موارد منجر می شود که رابطه گرم و صمیمی بین مرد و زن از بین برود و منجر به خیانت شود.

معمولا این مورد از خیانت در میان خانم ها بیشتر می باشد. اما مردان نیز وجود دارند که به این دلیل به همسر خود خیانت می کنند. زمانی که مرد نتواند از همسرش محبت و علاقه کافی دریافت کند و نیازهای او در رابطه برطرف نشود به سمت افراد دیگری جذب می شود و ممکن است به همسرش خیانت کند.

علت خیانت مردان چیست؟

انتقام گرفتن

یکی دیگر از دلایل خیانت مردان انتقام می باشد. گاهی مردان در صورت خیانت دیدن سعی می کنند که با انتقام گرفتن آن را جبران کنند. اما همه افراد این کار را انجام نمی دهند. معمولاً افرادی که برای انتقام خیانت می کنند بر این باورند که با انجام دادن این کار می توانند طعم تلخ آن را به همسرشان بچشانند و باعث شوند که همسرشان متوجه اشتباهات خود شود.

علت خیانت مردان چیست؟

بازگشت استقلال و حس فردیت

معمولا در خیانت مردان یک عقیده وجود دارد و آن هم این است که با خیانت می توانند حس استقلال خود را برگردانند. معمولا این مردان با خود فکر می کنند از زمانی که ازدواج کرده اند استقلال خود را از دست داده اند. آن ها تصور می کنند دیگر مانند گذشته نمی توانند به راحتی زندگی کنند. معمولا آن ها در مقابل ناراحتی و نارضایتی همسرشان تمامیت خود را حفظ نمی کنند به همین دلیل به رابطه جدیدی گرایش پیدا می کنند. آن ها سعی می کنند در  رابطه جدید خود را بازسازی کنند.

علت خیانت مردان چیست؟

عدم مدیریت روابط جنسی

مهم ترین دلیل خیانت مردان روابط جنسی می باشد. این علت در ابتدا کاهش میل جنسی در طرفین را به دنبال دارد. در مرور زمان معمولاً بین برخی از زن و شوهرها کیفیت رابطه جنسی و تعداد آن بسیار کم نمی شود. این مشکل به حدی می رسد که دیگر هیچ یک از طرفین از رابطه جنسی لذت نمی برند. می توان این مورد را از مهم ترین و بزرگترین علت های خیانت نام برد.

در این زمان است که مغز انسان به صورت اعتیاد آور به دنبال لذت و هیجان می باشد. بنابراین مرد در این زمان ممکن است به روابطی جدا از روابط با همسر خود گرایش پیدا کند. زمانی که یک رابطه نامشروع جنسی را با نفر دیگری برقرار نماید همزمان می تواند حس های ترس،  هیجان و لذت را تجربه کند. این حس ها بعد از مدتی برای او به عادت تبدیل شده و او همیشه به دنبال هیجان های عمیق تر و بیشتر می گردد.

علت خیانت مردان چیست؟

وجود محیط خانوادگی نامطلوب

یکی دیگر از علت های بسیار تاثیرگذار در خیانت مردان بی وفایی والدین می باشد. معمولا والدین الگو برای فرزندان خود هستند. آن ها  پدر و مادر خود را سرمشق زندگی قرار می دهند و آن ها را ایده آل ترین افراد می بینند. به همین دلیل است که به صورت ناخودآگاه تمام رفتارهای والدین را تکرار می کنند. کودکانی که در خانواده های بی وفایی رشد کرده به سختی می توانند به همسر خود وفادار بمانند.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا